گوگل با تبلیغات انتخاباتی مخرب مقابله می‌کند

توسط مجید سلیمی -
885 0
گوگل با تبلیغات انتخاباتی مخرب مقابله می‌کند

شرکت گوگل با تبلیغات انتخاباتی که کاربران را به سایت‌های مخرب هدایت می‌کنند مقابله می‌کند.

این شرکت قصد دارد تا در بحبوحه انتخابات آمریکا با سایت‌های مخربی که کاربرانی جستجوگر اطلاعات درباره رأی گیری را به سایت‌های مخرب هدایت می‌کنند، مقابله کند. این شرکت اعلام کرده اخیراً چندین تبلیغ اینترنتی که به بهانه پرداخت 129 دلار پول در ازای ثبت نام رای آن‌ها اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران را می‌دزدیدند و نرم‌افزارهای مخرب بر روی سیستم کاربران نصب می‌کردند را بسته است.

این اقدام پس از انتشار گزارش "پروژه شفافیت فناوری ( TTP)" مبنی بر اینکه حدود 600 تبلیغ گوگل درباره انتخابات دستکاری شده‌اند و در بالای نتایج جستجوی گوگل هم ظاهر می‌شوند، انجام می‌شود. این تبلیغات‌ با جستجوی عباراتی چون "ثبت نام برای رأی گیری"، "رأی گیری از طریق نامه" یا "محل رأی گیری کجاست" ظاهر می‌شدند.

گوگل و انتخابات آمریکا

سخنگوی گوگل در اینباره گفته این شرکت در حال تحقیق برای کاهش و حذف این تبلیغات‌ است که فعلاً بصورت دستی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه گفت:

"ما سیاست‌های سختگیرانه‌ای برای محافظت از کاربران در برابر اطلاعات غلط در زمینه انتخابات داریم و اگر تبلیغاتی به کاربران ما آسیب زده یا خط و مشی ما را زیر پا بگذارد آن را حذف می‌کنیم و تبلیغ کنندگان را از انجام تبلیغات مشابه در آینده هم منع می‌نماییم."

از آنجایی که تبلیغات در گوگل به شکل نتایج معمولی و همرنگ با سایر نتایج جستجوها ظاهر می‌شوند، معمولاً تشخیص آن‌ها برای کاربران دشوار است. چنین تبلیغاتی می‌توانند تأثیر زیادی بر روی رأی دهندگان داشته باشند، زیرا برخی از کاربران به دنبال راهنمایی درباره رأی دادن در انتخابات هستند و این سایت‌های دستکاری شده و مخرب می‌توانند کاربران را از یافتن اطلاعات صحیح مورد نیازشان بازدارند.

در اوایل سال جاری گوگل متعهد شده بود که به کاربران و رأی دهندگان اطلاعات معتبر و باکیفیت در موتور جستجوی خود ارایه دهد. همچنین این شرکت به سازمان‌های سیاسی اجازه هدف قرار دادن کاربران بر اساس فعالیت‌های آنلاین آن‌ها در گوگل و یوتیوب را نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید: "مایکروسافت تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک را متوقف می کند"


منبع

Digitaltrends

 

 


به این مطلب امتیاز دهید 1 رای


    مجید سلیمی
    مجید سلیمی

    تیم تحریریه مامل مگ

    نظرات کاربران
    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها

    تفاوت پردازنده ‌های اینتل core i5 و core i7

    پردازنده‌ های اینتل Core i5 و i7 هنوز هم جزء محبوبترین پردازنده‌ های بازار هستند. اما تفاوت بین آن‌ ها چیست؟ کدامیک برای استفاده شما مناسبتر خواهد بود؟