کیبورد نامرئی سامسونگ

توسط مجید سلیمی -
4536 0
کیبورد نامرئی سامسونگ

تاکنون انواع مختلفی از کیبوردها به بازار عرضه شده‌اند که دارای اشکال و ابعاد مختلفی هستند. از جمله آن‌ها می‌توان به کیبوردهایی اشاره کرد که قابل خم شدن هستند، قابل استفاده بر روی دستگاه‌های مختلف هستند یا دارای ارگونومی هستند. اما سامسونگ در کنفرانس CES 2020 از یک کیبورد مفهومی جدید رونمایی کرد که نامرئی است و قابل دیدن با چشم نیست! این کیبورد به هوش مصنوعی مجهز است.

کیبورد نامرئی سامسونگ

این کیبورد ما را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد. البته از قبل هم کیبوردهای نسبتاً مشابهی به بازار عرضه شده‌اند که بصورت لیزری کار می‌کردند و نیاز بود به دستگاه متصل شوند؛ اما صفحه‌ کلید مفهومی سامسونگ اندکی متفاوت است. این صفحه کلید که Selfie Type نام دارد از دوربین جلوی گوشی استفاده کرده و حرکت دست شما را هنگامی که در حال تایپ بر روی هر سطحی هستید دنبال می‌کند. این صفحه کلید با استفاده از هوش مصنوعی و استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین می‌تواند حرکات دست فرد را به کلیدهای کیبورد نگاشت کند.

این مفهوم فعلاً در دسترس عموم قرار ندارد و فقط نسخه آزمایشی آن برای نمایش‌های خصوصی موجود است و فعلاً فقط یک فیلم تبلیغاتی از نحوه عملکرد آن در دسترس است که نحوه عملکرد آن را نشان می‌دهد.

به سادگی می‌توانید گوشی خود را بر روی یک سطح مانند میز قرار داده و شروع به تایپ نمایید. در همان لحظه؛ یک صفحه کلید بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر خواهد شد که با حرکت انگشتانتان (در دنیای واقعیت)، حروف روی صفحه کلید برجسته می‌شوند. ویدیو تبلیغاتی سامسونگ همچنین نشان می‌دهد که این کیبورد با یک تبلت کار می‌کند که برای مواقعی که شما در جلسه هستید و نمی‌خواهید با کیبورد فیزیکی کار کنید مناسب است. با این حال؛ صفحه کلید Selfie Type ممکن است فقط با دستگاه‌های سامسونگ سازگار باشد. در این ویدیو، علاوه بر تبلت، یک گلکسی فولد هم نشان داده می‌شود.


هنوز مشخص نیست که میزان دقت صفحه کلید Selfie Type  چقدر است، اما امیدهای بسیاری را برای آینده ایجاد می‌کند. اگر این محصول به واقعیت بپیوندد، دیگر نیازی به استفاده از کیبوردهای فیزیکی نخواهد بود و کاربران بسیار راحتتر خواهند بود.


بیشتر بخوانید: بررسی کیبورد مکانیکی AUKEY KM-G3 RGB


 

شما می‌توانید جدیدترین و جذابترین اخبار دنیای فناوری را در مامل مگ دنبال کنید.

منبع:

DigitalTrends

 

 


به این مطلب امتیاز دهید 6 رای


    مجید سلیمی
    مجید سلیمی

    تیم تحریریه مامل مگ

    نظرات کاربران
    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها

    تفاوت پردازنده ‌های اینتل core i5 و core i7

    پردازنده‌ های اینتل Core i5 و i7 هنوز هم جزء محبوبترین پردازنده‌ های بازار هستند. اما تفاوت بین آن‌ ها چیست؟ کدامیک برای استفاده شما مناسبتر خواهد بود؟