مقایسه سامسونگ گلکسی S20 و سامسونگ گلکسی S20 پلاس

توسط مجید سلیمی -
5598 1
مقایسه سامسونگ گلکسی S20 و سامسونگ گلکسی S20 پلاس

معمولاً ابتدای هر سال، سامسونگ از گوشی‌های جدید و پرچمدار خود رونمایی می‌کند. در سال 2020 هم قرار است سامسونگ از 3 گوشی جدید خود رونمایی کند که سامسونگ گلکسی S20، گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 Ultra هستند. هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. اما این تفاوت‌ها در چه بخش‌هایی هستند؟

در این مقاله به بررسی و مقایسه این گوشی‌ها خواهیم پرداخت که البته برخی از ویژگی‌های آن‌ها هنوز دقیقاً مشخص نشده‌اند و بعضی از اطلاعات ارایه شده بر مبنای شایعاتی که پیرامون آن‌ها منتشر شده است، هستند.


سامسونگ گلکسی S20

طراحی، صفحه نمایش و پایداری

سامسونگ گلکسی S20 ظاهراً از گلکسی S20 پلاس کوچکتر و سبکتر است، در عین حالیکه برخی ویژگی‌ها مانند ماژول دوربین مستطیلی شکل در بالای سمت چپ در هر دو مشترک است. اما قابل توجه‌ترین تفاوت آن‌‌ها در سایز صفحه نمایش است که گلکسی S20 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی بوده و صفحه نمایش گلکسی S20 پلاس، نیم اینچ بزرگتر است. اگرچه وضوح تصویر در هر دو آن‌ها یکسان بوده و 3200*1440 است و این بدان معناست که نمایشگر S20 وضوح بیشتری را خواهد داشت. البته وقتی اطلاعات بیشتری در اینباره در اختیارتان قرار گیرد ممکن است S20 پلاس را ترجیح دهید. هر دو آن‌ها نرخ تازه‌سازی تصویر بالاتری نسبت به گوشی‌های قبلی سامسونگ دارند که این عدد، 120 هرتز است و همین امر باعث می‌شود تا پیمایش صفحه نمایش بسیار نرم و راحت بوده و گیمرها دیگر شاهد مشکلات تیک زدن و لرزش صفحه نمایش در هنگام بازی نباشند.

همچنین هر دو آن‌ها دارای دوربین جلویی هستند که بصورت یک سوراخ کوچک در سمت بالا و وسط صفحه نمایش قرار گرفته‌ است. از نظر دوام و پایداری؛ مطمیناً نمره آن‌ها حداقل برابر با تمام پرچمداران قبلی سامسونگ که دارای نمره IP68 هستند، خواهند بود. این نمره بدان معناست که آن‌‌ها قادر خواهند بود در زیر آب هم کار کنند. با مشخصاتی که تا به اینجا درباره آن‌ها صحبت کردیم؛ تفاوت اول آن‌ها در سایزشان است. بیایید به سایر ویژگی‌ها هم بپردازیم. 

سامسونگ گلکسی S20


عملکرد، عمر باتری و شارژ

اگر شایعاتی که منتشر شده حقیقت داشته باشند؛ هم گلکسی S20 و هم S20 پلاس دارای پردازنده اسنپدراگون 865 خواهند بود که در کنار یک رم 12 گیگابایتی قرار خواهد گرفت. البته در برخی بازارها هم ممکن است از پردازنده سامسونگ Exynos 990 استفاده شود، که این میزان از قدرت پردازشی، برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های موجود، چیزی فراتر از کافی خواهد بود. از نظر باتری هم بنظر می‌رسد S20 پلاس دارای باتری 500 میلی‌آمپری باشد که با توجه به مدل‌های قبلی سامسونگ، انتظار می‌رود باتری S20 پلاس از دو مدل دیگر قوی‌تر باشد. هر دو مدل احتمالاً از شارژ سریع با یک شارژر 25 واتی پشتیبانی خواهند کرد و قرار است دارای قابلیت شارژ بیسیم هم باشند.

در این بخش؛ باتوجه به عمر باتری بیشتر S20 پلاس، این گوشی از این حیث بهتر بنظر می‌رسد.


دوربین

روی کاغذ بنظر می‌رسد که گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس دارای دوربین‌های بسیار شبیه به هم هستند. دوربین آن‌ها قرار است دارای یک لنز تله‌فوکو 64 مگاپیکسلی که یک لنز معمولی 12 مگاپیکسلی و یک لنز عکاسی عریض 12 مگاپیکسلی دیگر هم در کنار آن قرار گرفته‌اند؛ باشد. با توجه به چنین لنزهایی می‌توان قابلیت زوم بسیار بیشتری را نسبت به گوشی‌های قبلی سامسونگ متصور بود. دوربین جلوی هر دوی آن‌ها هم 10 مگاپیکسلی خواهد بود.

اما تفاوت عمده آن‌ها قرار است در لنز سنسور زمان پرواز باشد که برای سنجش عمق تصاویر بکار می‌رود، باشد که گلکسی S20 پلاس این لنز را هم در کنار سه لنز دیگر خواهد داشت. این لنز به ثبت تصاویر بسیار دقیق کمک می‌کند و احتمالاً در برنامه‌های واقعیت افزوده هم کاربرد خواهد داشت. از حیث دوربین، می‌توان گلکسی S20 پلاس را برتر از مدل دیگر دانست.

سامسونگ گلکسی S20


نرم‌افزار و بروزرسانی

قطعاً هم گلکسی S20 و هم S20 پلاس، اندروید 10 را پشتیبانی خواهند نمود و احتمالاً هر دو آن‌ها رابط کاربری جدید سامسونگ، یعنی One UI 2.0 را خواهند داشت که باعث سهولت استفاده از گوشی با یک دست خواهد شد. بروزرسانی‌های آن‌ها هم برنامه زمانی مشابهی را دارا خواهند بود و از این حیث تفاوتی ندارند.


قیمت و در دسترس بودن

وقت گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس وارد بازار شدند، قیمت آن‌ها به ترتیب 900 و 1000 دلار بود. برای گلکسی S20 وS20 پلاس هم انتظار داریم که کمی گرانتر باشند. بخصوص وقتی قرار است از 5G پشتیبانی کنند، باید انتظار قیمت بیشتری را از آن‌ها داشت. از نظر در دسترس بودن هم شکی نیست که بطور گسترده و در اکثر کشورها برای خرید در دسترس قرار خواهند گرفت.

با توجه به اطلاعاتی که از آنان فاش شده، قیمت رسمی این گوشی‌های 5G در ایالات متحده به شرح زیر خواهد بود:

گلکسی S20: 899 دلار

گلکسی S20 پلاس: 1099 دلار

گلکسی S20 Ultra: 1299 دلار

سامسونگ گلکسی S20


برنده کلی: سامسونگ گلکسی S20 پلاس

همانطور که از نام S20 پلاس هم پیداست؛ این گوشی، اندک امکانات بیشتری را نسبت به S20 ارایه می‌دهد. اگر اطلاعاتی که تاکنون از آن‌ها فاش شده حقیقت داشته باشند،  تنها تفاوت عمده این گوشی‌ها در صفحه نمایش بزرگتر، باتری بزرگتر و سنسور اضافی دوربین است. اگر قصد خرید گوشی دارید؛ تجربه نشان داده که در چنین مواقعی بهتر است سایز صفحه نمایش گوشی را معیار انتخاب قرار دهید و آن مدلی را انتخاب کنید که سایز آن برای شما مناسبتر است.

در آینده و به محض منتشر شدن اطلاعات بیشتر از این گوشی‌ها، اطلاعات این مقاله را به روز خواهیم کرد. همچنان با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: "قابلیت های جدیدی که باید از آیفون 12 انتظار داشته باشیم"


منبع: DigitalTrends

 

 


به این مطلب امتیاز دهید 5 رای


    مجید سلیمی
    مجید سلیمی

    تیم تحریریه مامل مگ

    نظرات کاربران
    مسلم
    مسلم

    بنظرم مقدار باطری s20 پلاس رو اشتباه نوشتی فکر کنم منظورت ۵۰۰۰ باشه

    کامپیوتر ملاصدرا
    کامپیوتر ملاصدرا

    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها

    تفاوت پردازنده ‌های اینتل core i5 و core i7

    پردازنده‌ های اینتل Core i5 و i7 هنوز هم جزء محبوبترین پردازنده‌ های بازار هستند. اما تفاوت بین آن‌ ها چیست؟ کدامیک برای استفاده شما مناسبتر خواهد بود؟