مقایسه سامسونگ گلکسی A50 و موتورولا Moto G7

توسط مجید سلیمی -
5701 0
مقایسه سامسونگ گلکسی A50 و موتورولا Moto G7

سامسونگ گلکسی A50 یکی از گوشی‌های بسیار جالب توجهی است که در سال جاری توسط سامسونگ معرفی شده است. این شرکت به تازگی مدل‌های دیگری مانند نوت10، نوت 10 پلاس را هم علاوه بر سایر مدل‌ها مانند گلکسی S10، S10 پلاس، S10E و S10 5G منتشر کرده است. اخیراً هم این شرکت بر روی یک مدل متفاوت که گلکسی فولد نام دارد و صفحه نمایش آن تاشو است کار کرده است. با درنظر گرفتن قیمت گوشی گلکسی A50، این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های اندروید زیر 400 دلار است.

البته انتخاب‌های دیگری هم در همین محدوده قیمت وجود دارند که یکی از این انتخاب‌ها موتورولا Moto G7 است. گوشی‌های سری G موتورولا در سال‌های اخیر همواره از نظر بودجه بسیار بصرفه و مناسب بوده‌اند.

در کل، تلفن هوشمند Moto G7 یکی از بهترین‌ها بوده که در رده قیمتی خود بسیار مقرون بصرفه است. قیمت ارزان، دوربین خوب و عملکرد قابل اعتماد این گوشی ما را بر آن داشت تا آن را بررسی کرده و با سامسونگ A50 مقایسه نماییم. البته توصیه ما به شما این است که اگر می‌خواهید 50 دلار بیشتر هزینه کنید، گلکسی A50 را انتخاب کنید؛ چرا که دوربین آن برتر بوده، طراحی بهتری داشته و عمر باتری آن هم بیشتر است.


گلکسی A50

گلکسی A50 بهتر است، اما ضد آب نیست

اگرچه هر دو این گوشی‌ها از نظر اندازه و طراحی مشابه هستند، وقتی در جزییات آن‌ها بیشتر دقت می‌کنیم، گلکسی A50 از Moto G7 بهتر است. بعنوان مثال؛ دوربین Moto G7 بصورت یک برآمدگی بزرگ در پشت گوشی به چشم می‌خورد. اگرچه داشتن یک دوربین بزرگ و برجسته ممکن است بی اهمیت بنظر برسد و حتی بسیاری از آیفون‌ها هم از دوربینی مشابه دارند، ولی بدلیل مسطح بودن دوربین گلکسی A50، ظاهر آن زیباتر و مسطح‌تر بنظر می‌رسد. دوربین جلوی A50 هم اندکی کوچکتر از Moto G7 است و همین باعث می‌شود که دوربین جلو مزاحمت کمتری را در صفحه نمایش ایجاد کند و صفحه نمایش زیباتر شود. ویژگی دیگر گلکسی A50 حسگر اثر انگشت آن است که در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است و باعث شده ظاهر این گوشی یکپارچه‌تر بنظر برسد. در مقابل؛ Moto G7 دارای یک حسگر اثر انگشت در پشت گوشی است که با آرم موتورولا مزین شده (البته در جلوی گوشی هم یک آرم موتورولا دیگر وجود دارد) که چندان جذاب بنظر نمی‌رسد.

علاوه بر این، گلکسی A50 دارای نمایشگر AMOLED بوده و نمایشگر Moto G7 ال سی دی است. اگرچه هر دو گوشی دارای رزولوشن و تراکم پیکسلی یکسانی هستند، صفحه نمایش گلکسی A50 اندکی روشنتر است و رنگ‌ها را بسیار زنده‌تر نشان می‌دهد و رنگ سیاه در آن بسیار تیره‌تر بنظر می‌رسد. اگر از زوایای مختلف به نمایشگر این دو گوشی نگاه کنیم، تغییر رنگ در Moto G7 شدیدتر است. بدین معنی که رنگ‌های صفحه نمایش در زوایای خاص، کمرنگ‌تر بنظر می‌رسند.

یکی از مزایای Moto G7 این است که دفع کننده آب است. البته نه بدین معنی که شما می‌توانید از آن در زیر آب استفاده کنید، ولی دارای یک پوشش نانو است که از آن در برابر قطرات و پاشیده شدن آب محافظت می‌کند. سامسونگ چنین قابلیتی را در A50 تعبیه نکرده است.


به فیلم 4K اهمیت نمی‌دهید؟ دوربین گلکسی  A50 بهتر است

دوربین هر دو گوشی گلکسی A50 و Moto G7 قادرند در شرایط ایده‌آل عکس‌هایی شفاف و روشن بگیرند. البته با توجه به اینکه دوربین گلکسی A50 قابلیت فیلمبرداری نهایتاً 1080p را دارد (در مقایسه با Moto G7 که قابلیت فیلمبرداری 4K را داراست)، هنوز هم از بسیاری جهات بهتر از Moto G7 است.

مقایسه گلکسی A50 و Moto G7

عکس سمت چپ متعلق به گلکسی A50  است که روشن‌تر بوده و دامنه پویای وسیعتری نسبت به Moto G7 (عکس سمت راست) دارد.

 

مقایسه گلکسی A50 و Moto G7

گلکسی A50 (سمت چپ) دارای رنگ‌های بسیار بهتری نسبت به Moto G7 (سمت راست) است.

 

مقایسه گلکسی A50 و Moto G7

میزان سفیدی در این پرتره‌هایی که با دوربین جلو گرفته شده‌اند با گلکسی A50 (سمت چپ) دقیق‌تر است.

 

مقایسه گلکسی A50 و Moto G7

گلکسی A50 دارای دوربین دوم با زاویه دید عریضتر است.

هر دو تلفن، توانستند در عکس‌های پرتره، بین پیش زمینه و پس زمینه تمایز قایل شوند و عکس‌ها صاف و طبیعی بنظر می‌رسند و هر دو آن‌ها قابلیت گرفتن پرتره با دوربین جلویی را دارند. همچنین هر دو آن‌ها قابلیت جدا کردن موهای شخص در عکس پرتره از محیط اطراف را به خوبی دارند. با همه این اوصاف، می‌توان گفت دوربین گلکسی A50 بدلیل تعادل سفیدی در عکس‌ها بهتر عمل می‌کند.

در سمت دیگر، برخلاف A50 که می‌تواند فیلمبرداری 1080p انجام دهد، گوشی Moto G7 دارای قابلیت فیلمبرداری 4K است. البته از نظر وضوح فیلمبرداری، چندان تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد و درهر دو آن‌ها اشیاء موجود در تصویر واضح بوده، رنگ‌ها واقعی بنظر می‌رسند و صوت ویدیو هم بسیار واضح است. با اینحال اگر از صفحه نمایش 4K استفاده می‌کنید و نیاز به ویدیو بسیار واضح و شفاف دارید، Moto G7 این قابلیت را برایتان فراهم می‌کند.


باتری و عملکرد گلکسی A50 در برابر Moto G7

در بررسی‌هایی که بر روی این دو گوشی توسط اجرای بنچمارک‌ها انجام شده، گلکسی A50 بهتر عمل کرده است. البته در دنیای واقعی، تفاوت چندانی بین عملکرد این دو گوشی حس نخواهید کرد و ممکن است متوجه تفاوت آن‌ها نشوید. در طی آزمایشات، گلکسی A50 بعضی اوقات دچار مشکل شده و برخی برنامه‌ها بطور غیرمنتظره بسته می‌شوند یا راه‌اندازی نمی‌شوند. گاهی اوقات هم حسگر اثرانگشت آن برای باز کردن قفل تلفن، زمان زیادی کاربر را معطل می‌کند. البته اکثر اوقات این گوشی بسیار مطلوب عمل کرده و دلیل این مشکلات اندک هم ممکن است پردازنده آن باشد که چندان رده بالا نیست.


مقایسه نرم‌افزاری

گلکسی A50 و Moto G7 هر دو اندروید 9 را پشتیبانی می‌کنند، اما هر کدام برداشت متفاوتی از ظاهر اندروید را ارایه داده‌اند. از نظر رابط کاربری، Moto G7 در عین حالیکه آیکون و منوهای پیچیده‌تری دارد، بهتر است و احساس سادگی و کاربرپسند بودن را به کاربر منتقل می‌کند. البته اگر رابط کاربری تلفنتان را دوست ندارد، می‌توانید با استفاده از یک لانچر آن را تغییر دهید.

در سمت مقابل، گلکسی A50 از ویژگی‌های نرم‌ازاری بیشتری برخوردار است. این گوشی علاوه بر Google Pay و Google Assistant (که Moto G7 هم این قابلیت‌ها را دارد) دارای Samsung Pay و بیکسبی (Bixby) است. Samsung Pay با پایانه‌های پردازخت بیشتری سازگار است و بیکسبی هم دستیار دیجیتالی صوتی سامسونگ است که برای جستجو اطلاعات اولیه و انجام برخی میانبرها قابل استفاده است.


بیشتر بخوانید: سامسونگ برای گوشی‌ هوشمند سال 2020 دوربین زیرنمایشگر ارایه می‌دهد.


شما می‌توانید جدیدترین و جذابترین اخبار دنیای فناوری را در مامل مگ دنبال کنید.

منبع:

Cnet

 

 


به این مطلب امتیاز دهید 5 رای


    مجید سلیمی
    مجید سلیمی

    تیم تحریریه مامل مگ

    نظرات کاربران
    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها

    تفاوت پردازنده ‌های اینتل core i5 و core i7

    پردازنده‌ های اینتل Core i5 و i7 هنوز هم جزء محبوبترین پردازنده‌ های بازار هستند. اما تفاوت بین آن‌ ها چیست؟ کدامیک برای استفاده شما مناسبتر خواهد بود؟