ماژول دوربین جدید سامسونگ در گلکسی A51 و A71 رونمایی می‌شود

توسط مجید سلیمی -
7888 0
ماژول دوربین جدید سامسونگ در گلکسی A51 و A71 رونمایی می‌شود

جدیدترین گوشی سری A سامسونگ طراحی متفاوتی در ماژول لنز دوربین خود دارند. دو گوشی جدید سامسونگ که گلکسی A51 و A71 هستند، بجای یک لنز دوربین مربعی شکل، دارای چند لنز است که به شکل L مانندی در کنار یکدیگر چیده شده اند.

گلکسی A51

اگر از ظاهر گوگل پیکسل 4 و اپل آیفون 11 راضی نبودید، ممکن است این طرح برای شما مطلوب باشد. البته در سمت مقابل ممکن است ظاهر این گوشی را هم دوست نداشته باشید. در هر صورت چه این طرح را دوست داشته باشید یا نه، این طرح قرار است از سال آینده در گوشی‌های سامسونگ مدل‌های A51 و A71 استفاده شود.

با اینحال، علیرغم اینکه گوشی‌ها سری A سامسونگ، گوشی‌های میان رده محسوب می‌شوند، مشخصات نسبتاً چشمگیری دارند. از نظر ظاهری هم، مانند گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر سری A، دارای طراحی ظاهری مدرن و رنگ‌های زیبا و چشمنوازی هستند. بیایید به هر کدام از آن‌ها نگاهی دقیقتر بیندازیم.


گلکسی A71

گلکسی سامسونگ A71

این گوشی، از نظر ابعاد و مشخصات فنی از گوشی دیگر بزرگتر و پیشرفته‌تر است و جدا از برجستگی دوربین مستطیل شکل آن در پشت گوشی، دوربین سلفی آن بصورت یه سوراخ کوچک در قسمت وسط بالای صفحه نمایش است. این گوشی دارای صفحه نمایش مدل Infinity-O سامسونگ است که این صفحه نمایش قبلاً فقط در گوشی گلکسی نوت 10 پلاس دیده شده بود.

صفحه نمایش آن Super AMOLED با ابعاد 6.7 اینچ و رزولوشن 2400*1800 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 است. این گوشی مجهز به یک پردازنده کوالکام اسنپدراگون 730 با 6 یا 8 گیگابایت رم است. حافظه داخلی این گوشی 128 گیگابایت بوده و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی را هم دارد. سیستم عامل این گوشی، اندروید 10 بوده و آخرین سیستم عامل سامسونگ یعنی OneUI را داراست.

اگر بخواهیم دوربین این گوشی را مورد بررسی قرار دهیم، لنزهای اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی هستند که با یک لنز 12 مگاپیکسلی عریض Ultra-wide، یک لنز 5 مگاپیکسلی با حس عمیق depth-sensing و یک لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو در کنار هم قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی بوده و بعلاوه این گوشی مجهز به سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش است. باتری آن هم یک باتری بزرگ 4500 میلی آمپری است که می‌توان ساعتها از آن استفاده کرد.

تمام این ویژگی‌ها در یک بدنه زیبای آینه‌ای که شبیه به الماس است قرار گرفته‌اند. بعلاوه این گوشی در رنگ‌های مختلفی از جمله نقره‌ای، آبی و صورتی تولید می‌شود.


گلکسی A51

گلکسی سامسونگ A51

گلکسی A51 را می‌توان نمونه کوچک شده ای از A71 دانست؛ چرا که صفحه نمایش آن اندکی کوچکتر و 6.5 اینچی Super AMOLED بوده که دارای وضوح بسیار بالایی است و همانند دیگری، دوربین سلفی در وسط صفحه نمایش قرار گرفته است. پردازنده آن یک پردازنده Exynos 9611 متعلق به شرکت سامسونگ است که با یک رم 4 ، 6 یا 8 گیگابایتی همراه شده و حافظه داخلی آن 128 گیگابایت بوده و قابلیت پشتیبانی از میکرو اس دی را هم دارد. همانند گلکسی A71 یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری در بدنه آن وجود دارد.

از نظر دوربین هم؛ لنزهای اصلی 48 میگاپیکسلی هستند که در کنار یک لنز 12 مگاپیکسلی Ultra-wide برای عکسبرداری عریض، یک لنز 5 مگاپیکسلی دارای سنسور عمق (Depth sensor) و یک لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو واقع شده اند. دوربین سلفی این گوشی هم مشابه A71 است و بطور مشابه دارای یک سنسور اثر انگشت است که در صفحه نمایش تعبیه شده است. باتری این گوشی هم یک باتری 4000 میلی آمپری است. رنگ‌های موجود این گوشی هم مشابه A71 هستند و همان اثر الماس مانند هم در پنل پشتی آن وجود دارد.


قیمت و در دسترس بودن

شرکت سامسونگ تاکنون مشخصات گلکسی A51 را بطور رسمی تأیید کرده و این نسخه اولیه قرار است از 27 دسامبر در کشور ویتنام در دسترس باشد که قیمت آن معادل 350 دلار خواهد بود. درباره گلکسی A71 هم هنوز بطور رسمی اطلاعاتی منتشر نشده است و فعلاً ناشناخته است.


بیشتر بخوانید:


شما می‌توانید جدیدترین و جذابترین اخبار دنیای فناوری را در مامل مگ دنبال کنید.

منبع:

Digitaltrends

 

 


به این مطلب امتیاز دهید 19 رای


    مجید سلیمی
    مجید سلیمی

    تیم تحریریه مامل مگ

    نظرات کاربران
    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها

    تفاوت پردازنده ‌های اینتل core i5 و core i7

    پردازنده‌ های اینتل Core i5 و i7 هنوز هم جزء محبوبترین پردازنده‌ های بازار هستند. اما تفاوت بین آن‌ ها چیست؟ کدامیک برای استفاده شما مناسبتر خواهد بود؟