سامسونگ برای گوشی‌ هوشمند سال 2020 دوربین زیرنمایشگر ارایه می‌دهد

توسط مجید سلیمی -
1738 0
سامسونگ برای گوشی‌ هوشمند سال 2020 دوربین زیرنمایشگر ارایه می‌دهد

شرکت سامسونگ در حال کار بر روی گوشی هوشمند سال 2020 خودش است تا دوربین آن را زیر صفحه نمایش تعبیه کرده و یک صفحه نمایش یکپارچه برای آن ارایه دهد.

بر اساس گزارش وبسایت کره‌ای The Elec؛ اولین گوشی هوشمند با دوربین زیرنمایشگر، در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. در این گزارش به سخنان آقای یانگ بیونگ دوک، معاون بخش تحقیق و توسعه شرکت سامسونگ در یک جلسه توجیهی اشاره شده که فاش می‌کند این شرکت در تلاش برای نامرئی کردن سوراخ دوربین جلوی این گوشی‌هاست تا به هدف نهایی خود که یکپارچه کردن صفحه نمایش است برسد.

این دوربین زیرنمایشگر، مدل پیشرفته‌تری از دوربین‌های گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 خواهد بود. سامسونگ برای ساخت نمایشگرهای تلفن‌های هوشمند پرچم دار امسال خود از ماژولی به نام HiAA1  استفاده کرده است. طبق گفته این شرکت؛ آن‌ها تجهیزات HiAA2 را که در دوربین‌های زیرنمایشگر در سال آینده استفاده خواهد شد را دریافت کرده‌اند.

اما مشخص نیست اولین گوشی هوشمندی که از این دوربین زیرنمایشگر استفاده می‌کند چه مدلی خواهد بود. سایت The Elec مدعی شده که این فناوری در گوشی‌های گلکسی فولد 2 ارایه خواهد شد. باتوجه به پیچیدگی‌های فعلی این مدل گوشی، مشخص نیست که سامسونگ چطور می‌خواهد این کار را انجام دهد. بعلت تاشو بودن صفحه نمایش این مدل گوشی، سامسونگ باید با چالش‌هایی مانند اعوجاج تصویر دست و پنجه نرم کند. افزودن این تکنولوژی به این مدل گوشی هوشمند تاشو احتمالاً باعث افزایش قیمت آن نیز خواهد شد.

دوربین زیرنمایشگر سامسونگ

در مقابل، یک منبع آگاه ادعا کرده که این دوربین زیرنمایشگر در مدل گلکسی فولد 2 و گلکسی S11 استفاده نخواهد شد. با توجه به اینکه او نامی از گلکسی نوت 11 نبرده است، این امکان وجود دارد که از این تکنولوژی در این مدل گوشی استفاده شود. با توجه به اینکه سامسونگ سابقه آزمایش ویژگی‌های جدید در گوشی‌های غیر پرچمدار خود را نیز دارد، حتی این احتمال هم وجود دارد که از این تکنولوژی در گوشی‌های سری A استفاده شود.

البته سامسونگ تنها تولید کننده‌ای نیست که در حال کار بر روی دوربین‌های زیرنمایشگر است و شرکت‌های شیائومی و اوپو هم در حال تولید محصولاتی با استفاده از این تکنولوژی هستند. در عین حال، طرفداران سامسونگ امیدوارند که این ویژگی در سال آینده به بازار عرضه شود.

شما می‌توانید جدیدترین و جذابترین اخبار دنیای فناوری را در مامل مگ بخوانید.

منبع:

digitaltrends


به این مطلب امتیاز دهید 4 رای


    مجید سلیمی
    مجید سلیمی

    تیم تحریریه مامل مگ

    نظرات کاربران
    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها

    تفاوت پردازنده ‌های اینتل core i5 و core i7

    پردازنده‌ های اینتل Core i5 و i7 هنوز هم جزء محبوبترین پردازنده‌ های بازار هستند. اما تفاوت بین آن‌ ها چیست؟ کدامیک برای استفاده شما مناسبتر خواهد بود؟