ساخت نخستین خودروی شهری تسلا در چین

توسط مجید سلیمی -
1365 0
ساخت نخستین خودروی شهری تسلا در چین

شرکت کالیفرنیایی تسلا در حال استخدام طراح در چین برای ساخت نخستین خودروی شهری خود است.

شرکت تسلا با انتشار پستی در صفحه رسمی ویچت این شرکت اعلام کرده که در مراحل ابتدایی بازگشایی مرکز تحقیقات و طراحی خود در بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی در دنیاست. این شرکت فرصت بسیار خوبی دارد تا بتواند خودروهای الکتریکی به سبک چینی تولید کند. آن‌ها با استخدام طراحان چینی و طرح اولیه‌ای که از این خودرو رونمایی کرده‌اند، نشان دادند که قصد تولید خودروهایی بسیار کوچک (از نظر ابعاد) را دارند.

در گذشته هم شایعاتی مبنی بر تولید خودروی شهری تسلا وجود داشت، اما مشخص نبود که این خودرو ممکن است شبیه به کدام یک از مدل‌های پیشین این شرکت باشد. اما چیزی که اکنون درباره این خودرو می‌دانیم این است که قسمت جلویی آن تا حدودی شبیه به مدل‌های 3 و Y خواهد بود که البته از نظر ابعادی از هر دو آن‌ها کوچکتر است. این طراحی ما را به یاد خودروی جنسیس  Mint می‌اندازد که در سال 2019 در نمایشگاه اتومبیل نیویورک معرفی شد.

البته هیچ تضمینی وجود ندارد که این خودرو دقیقاً مشابه آن چیزی باشد که در طرح تسلا معرفی شده است و چون این شرکت به دنبال استخدام طراح است، احتمال اینکه این پروژه از صفر شروع شود وجود دارد. مشخصات فنی این خودرو هنوز در دسترس نیستند و تنها چیزی که می‌توان درباره این خودرو متصور بود این است که موتور آن دارای پیشرانه برقی بوده و مجهز به فناوری autopilot باشد.

خودرو شهری تسلا

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر شرکت تسلا در اینباره گفت:

چیزی که بسیار جالب خواهد بود است و ما می‌خواهیم آن را انجام دهیم این است که یک مرکز طراحی و مهندسی در چین را راه‌اندازی کنیم تا یک خودرو را در چین برای مصرف جهانی تولید کنیم و این بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

اخیراً تسلا یک کارخانه را در حومه شانگهای افتتاح کرد و از اواخر 2019 شروع به تولید مدل 3 برای بازار محلی نمود و احتمالاً در سال‌های آینده این خودرو جدید را هم تولید خواهد کرد. اطلاعات جزیی درباره این خودرو مانند زمان رونمایی از آن یا اینکه قرار است در ایالات متحده به فروش برسد یا خیر، هنوز مشخص نشده است.


بیشتر بخوانید: 

پروژه جدید هوش مصنوعی مایکروسافت: هوش مصنوعی جایگزین مربیان آموزش رانندگی


شما می‌توانید جدیدترین و جذابترین اخبار دنیای فناوری را در مامل مگ دنبال کنید.

منبع:

DigitalTrends

 

 


به این مطلب امتیاز دهید 3 رای


    مجید سلیمی
    مجید سلیمی

    تیم تحریریه مامل مگ

    نظرات کاربران
    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها

    تفاوت پردازنده ‌های اینتل core i5 و core i7

    پردازنده‌ های اینتل Core i5 و i7 هنوز هم جزء محبوبترین پردازنده‌ های بازار هستند. اما تفاوت بین آن‌ ها چیست؟ کدامیک برای استفاده شما مناسبتر خواهد بود؟