برنامه Clearview با یک عکس، نام و مشخصات شما را در اختیار غریبه‌ها قرار می دهد

توسط مجید سلیمی -
1100 0
برنامه Clearview با یک عکس، نام و مشخصات شما را در اختیار غریبه‌ها قرار می دهد

به گزارش نیویورک تایمز، ممکن است دیگر حتی قدم زدن در خیابان بصورت ناشناس هم امکانپذیر نباشد.

تصور کنید که شخصی شما را درخیابان ببیند و بتواند با گرفتن یک عکس از شما، تمام مشخصاتتان مانند نام و آدرس شما را ببیند. طبق گزارش نیویورک تایمز، راه اندازی یک برنامه جدید به نام Clearview AI این امکان را برای صدها سازمان اجرایی و امنیتی از جمله FBI در ایالات متحده فراهم نموده است.

به گفته تایمز؛ این برنامه با مقایسه یک عکس با پایگاه داده‌ای که حاوی بیش از 3 میلیارد تصویر است کار می‌کند که از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، Venmo، یوتیوب گرفته شده اند. این سایت سپس سعی می‌کند تصاویری که با تصویر گرفته شده مطابقت دارند، با برقراری ارتباط با پایگاه داده و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده و با یافتن یک نام از شخص مورد نظر، تمامی اطلاعات آن را بصورت آنلاین می‌یابد.

تشخیص چهره

این بانک اطلاعاتی حتی از سایر بانکهایی که توسط سایر سازمان‌های انتظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند هم بزرگتراست. برای مثال بانک اطلاعاتی FBI یکی ازبزرگترین نمونه‌ها است که حاوی گذرنامه و عکس‌های مربوط به گواهینه رانندگی بیش از 641 میلیون شهروند آمریکایی است.

برنامه Clearview درحال حاضر در دسترس عموم مردم نیست، اما تایمز مدعی است که طبق پیش‌بینی افسران پلیس و سرمایه‌گذاران این شرکت، در آینده ممکن است در دسترس همگان قرار گیرد. این استارتاپ در اینباره گفته است:

این فناوری فقط برای استفاده توسط پرسنل نیروهای امنیتی و پلیس در نظر گرفته شده و برای استفاده عموم مردم نبوده است.

مأموران اجرای قانون گفته‌اند از ایناپلیکیشن برای حل جرایم ناشی از دزدی، سوء استفاده جنسی از کودکان و قتل استفاده خواهند کرد. در مقابل، برخی از طرفداران حریم خصوصی هشدار داده‌اند که این برنامه ممکن است دچار خطا شود و مشخصات غلط را گزارش کند، یا توسط برخی افراد مورد سوء استفاده قرارگیرد. آن‌ها گفته‌اند که این برنامه می‌تواند فقط بمنظور نظارت بر توده مردم مورد استفاده قرار بگیرد.

فناوری‌های تشخیص چهره در حال حاضر در ایالات متحده در حال استفاده هستند. که البته در برخی ایالت‌ها مانند سانفرانسیسکو استفاده از آن‌ها ممنوع است.


بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی می‌تواند یک پرنده را با دیدن تنها یک عکس از آن شناسایی کند


شما می‌توانید جدیدترین و جذابترین اخبار دنیای فناوری را در مامل مگ دنبال کنید.

منبع: CNET


 


به این مطلب امتیاز دهید 3 رای


    مجید سلیمی
    مجید سلیمی

    تیم تحریریه مامل مگ

    نظرات کاربران
    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها

    تفاوت پردازنده ‌های اینتل core i5 و core i7

    پردازنده‌ های اینتل Core i5 و i7 هنوز هم جزء محبوبترین پردازنده‌ های بازار هستند. اما تفاوت بین آن‌ ها چیست؟ کدامیک برای استفاده شما مناسبتر خواهد بود؟