بررسی هواوی P30 پرو

توسط مجید سلیمی -
1986 0
بررسی هواوی P30 پرو

در حالیکه گوشی‌های هوشمند بطور فزاینده‌ای شبیه به هم شده‌اند، هواوی راهی برای متمایز کردن گوشی پرچمدار خود، یعنی هواوی P30 پرو پیدا کرده است. توانایی این گوشی برای عکسبرداری در تاریکی مطلق جالب توجه است، بزرگنمایی نوری آن شگفت‌انگیز است و استقامت آن هم بسیار عالی است.

هواوی P30 پرو را می‌توان از بسیار جهات، ابرقهرمان دنیای گوشی‌های هوشمند نامید. اگرچه همه ابرقهرمان‌ها هم نقاط ضعفی دارند. آیا قیمت این گوشی، قیمت مناسبی است؟ آیا ویژگی‌های دوربین آن به اندازه کافی خوب هستند؟ اگر می‌خواهید جواب این سوالات را بدانید، در ادامه به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

هواوی p30 پرو | huawei p30 pro


بررسی هواوی P30 پرو: تصویر کلی

این گوشی که یکی از پرچمداران هواوی محسوب می‌شود و تمرکزش بیشتر بر روی عکاسی بوده، با گوشی‌های دیگری مانند سامسونگ گلکسی S10 پلاس و آیفون‌ها رقابت می‌کند. شرکت هواوی، گوشی‌های سری P خود را به عنوان گوشی‌های برتر از نظر دوربین عرضه کرد. اما هواوی P30 پرو فقط بخاطر عکاسی آن شناخته نمی‌شود.

هواوی P30 پرو دارای ویژگی‌هایی است تا از نظر کاربران جذابیت داشته باشد. این گوشی علاوه بر دوربین خوبش، دارای رنگ‌بندی چشم‌نواز، عمر باتری مناسب و مشخصات رده بالایی است. هواوی P30 پرو در مقایسه با هواوی میت 20 پرو، بهتر بوده و یک دوربین فوق العاده دارد.

هواوی P30 پرو که قیمت آن 1000 یورو است، در کنار هواوی P30 با قیمت 800 یورو به بازار عرضه شد. P30 اندکی کوچکتر بوده، دوربین ضعیفتری دارد و رده پایینتر محسوب می‌شود. البته یک ویژگی بزرگ را ارایه می‌دهد که آن را در هواوی P30 پرو نمی‌بینید: جک هدفون.

هواوی P30 پرو آخرین پرچمدار شرکت سامسونگ است که برنامه‌های گوگل را دارد. اکنون که گوشی‌های جدیدتر هواوی مانند هواوی P40 عرضه می‌شوند، هواوی P30 پرو می‌تواند یک گزینه جذاب برای کسانی باشد که علاقمند به برنامه‌های گوگل هستند.


هواوی p30 پرو | huawei p30 pro

محتویات جعبه

برخلاف سایر تولید کنندگان، هواوی پرچمداران خود را با بهترین شارژرهای موجود عرضه می‌کند. این شارژر همان شارژری فوق سریع 40 واتی است که نمونه آن را در کنار هواوی میت 20 پرو هم دیدیم. در کنار این گوشی، یک قاب معمولی هم وجود دارد ولی کیفیت مناسبی دارد. اگر می‌خواهید یک کیس خاصتر داشته باشد، می‌توانید از بازار نمونه‌های خاصتر آن را تهیه کنید. علاوه بر اینها؛ یک ایرباد هم در کنار این گوشی وجود دارد که خوب و مناسب بنظر می‌رسند. بطور خلاصه می‌توان گفت موارد زیر در جعبه این گوشی وجود دارند:

  • شارژر سریع 40 واتی
  • ایربادهای USB-C
  • یک قاب شفاف

طراحی

  • 158 * 73.4 * 8.4 میلیمتر
  • 192 گرم وزن
  • دارای شیار بالایی قطره آب
  • صفحه نمایش با لبه‌های خمیده
  • پورت USB-C
  • جک هدفون ندارد

هواوی p30 پرو | huawei p30 pro

اگر از هواوی میت 20 پرو استفاده کرده‌اید، این گوشی هم حس مشابهی را به شما القا خواهد کرد. فرمت کلی یکسان است، فقط سایز هواوی P30 پرو اندکی بزرگتر است. غیر از شکافهایی که در این گوشی وجود دارد و دوربین آن، بقیه ویژگی‌ها تقریباً مشابه هستند.

هواوی P30 پرو با وجود شیشه لغزنده پشتی‌اش، بسیار خوش دست است. این گوشی کمی سنگین وزن است، البته نه زیاد. این گوشی برای استفاده با دو دست و یک دست هم بسیار راحت است و اگر قاب مناسبی بر روی آن قرار دهید، باز هم راحت و مناسب خواهد بود.

منحنی بودن حاشیه‌های صفحه نمایش حس خوشایندی را به کاربر منتقل می‌نماید. اگرچه این منحنی‌ها بسیار زیبا هستند، تابش خیره کننده و آزاردهنده‌ای را تحت نور زیاد ایجاد می‌کنند. اگر صفحه نمایش معمولی دوست دارید، هواوی P30 را انتخاب کنید.

شیار بالایی موجود در هواوی P30 پرو بسیار کوچک است و توازن بسیار خوبی بین فرم ظاهری و عملکرد برقرار است. یکی از مشکلات میت 20 پرو، شیار بالایی بزرگ آن بود. این شیار بالایی فقط یک دوربین سلفی را در خود جای داده است و هیچ چیز دیگری مانند لنز لیزری برای قفل گشایی با استفاده از چهره ندارد. البته هواوی P30 پرو دارای قفل گشایی با استفاده از دوربین سلفی است که البته به اندازه نمونه لیزری دقیق و خوب نیست و می‌توان با نشان دادن تصویر چهره شخص در یک گوشی دیگر به آن، براحتی آن را فریب داد و گوشی را قفل گشایی کرد. بعلاوه، این ویژگی فقط در نورهای مناسب کار می‌کند و اگر نور کم باشد به خوبی کار نمی‌کند.

هواوی p30 پرو | huawei p30 pro

چیز دیگری که در این گوشی متفاوت است اسپیکر آن است. این گوشی اسپیکر به شکل مشبک سنتی ندارد و اسپیکر آن بشکل خطوطی در بالای این گوشی تعبیه شده است. صدای بلندگوها در این گوشی بسیار واضح و شفاف است و تکنولوژی ساخت آن‌ها معروف به "جابجایی الکترومغناطیسی است" و با اسپیکرهای "پیزوالکتریک" که در تمام گوشی‌های قبلی استفاده شده متفاوت است. هنگامی که تماس صوتی برقرار می‌کنید، دیگر نیاز نیست گوش خود را به بلندگو بچسبانید تا صدا را بشنوید و اگر صدای بلندگوها زیاد باشد، صدا تا فاصله چند متری قابل شنیدن خواهد بود. اگر می‌خواهید فقط خودتان صدای تماس را بشنوید، میزان صدای بلندگو را زیر 50 درصد تنظیم کنید.

برای صداهای دیگر هم در حالت معمول یک بلندگو در قسمت پایین تعبیه شده است. طبق گفته هواوی، این گوشی جک هدفون ندارد و این شرکت فقط برای P30 جک هدفون تعبیه کرده است.

شبیه هواوی میت 20 پرو، هواوی P30 پرو هم دارای یک حسگراثر انگشت زیر نمایشگر است و از نظر کارایی و کیفیت هم کاملاً مشابه یکدیگر عمل می‌کنند. این سنسورها در مقایسه با سنسورهای معمولی چندان دقیق و سریع عمل نمی‌کنند ولی خب عملکرد مناسبی برای استفاده روزانه دارند. هنگامی که انگشت خود را به آرامی روی صفحه نمایش قرار دهید، نتایج خوبی دریافت خواهید کرد.

هواوی p30 پرو | huawei p30 pro

اگر لنزهای دوربین بزرگ آن را فاکتور بگیریم، طراحی پشت آن کاملاً ساده است که البته با رنگبندی متنوع جبران می‌شود. غیر از رنگ مشکی، تمام نسخه‌های این گوشی دارای رنگهای گرادیانت هستند. بعلت متنوع بودن رنگ‌های این گوشی بهتر است قبل از خرید، رنگ‌های مختلف آن را بررسی کنید و تصاویر آن‌ها را ببینید و سپس رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

در کل، از نظر طراحی، از هواوی P30 پرو لذت خواهید برد. اگرچه طراحی نوینی ندارد، ولی ظاهر زیبایی دارد و برای استفاده راحت است. همچنین رنگ‌های متنوع و رنگارنگی را ارایه می‌دهد.

در مقالات بعدی به بررسی دوربین، صفحه نمایش، سخت افزار و صدای این گوشی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


منبع:

Androidauthority

 


به این مطلب امتیاز دهید 2 رای


    مجید سلیمی
    مجید سلیمی

    تیم تحریریه مامل مگ

    نظرات کاربران
    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها

    تفاوت پردازنده ‌های اینتل core i5 و core i7

    پردازنده‌ های اینتل Core i5 و i7 هنوز هم جزء محبوبترین پردازنده‌ های بازار هستند. اما تفاوت بین آن‌ ها چیست؟ کدامیک برای استفاده شما مناسبتر خواهد بود؟