بدترین پسوردهای سال 2019 + نکاتی برای ایجاد رمزهای عبور بهتر

توسط مجید سلیمی -
1112 0
بدترین پسوردهای سال 2019 + نکاتی برای ایجاد رمزهای عبور بهتر

قابل درک است که چرا بسیاری از مردم بیشتر تمایل به ایجاد پسوردهای ساده‌ دارند. زیرا این پسوردها راحتتر در ذهن می‌مانند و با توجه به تعداد بسیار زیاد حساب‌های کاربری آنلاین، بخاطر سپردن این تعداد رمزعبور کار آسانی نیست و باعث می‌شود افراد از رمزهای ساده و قابل حدس برای تمام حساب‌های کاربری‌شان استفاده کنند.

اما مشکل اینجاست که وقتی رمزعبور برای شما ساده و قابل حدس باشد، قطعاً برای هکرها هم ساده و قابل حدس خواهد بود و این باعث می‌شود اطلاعات شخصی شما در معرض خطر قرار بگیرد.

با این وجود، هنوز هم بسیاری از افراد تمایل دارند از پسوردهای ساده استفاده کنند که بسیار در معرض خطر هک خواهند بود. اخیراً یک شرکت نرم‌افزاری بنام SplashData لیستی 100 تایی از بدترین پسوردهای سال 2019 را منتشر نموده است. لیست امسال هم چندان غیرمنتظره نیست و در آن پسوردهای زیادی مانند اعداد پشت سر هم، اعداد تکراری و نام افراد به چشم می‌خورد. اما در این لیست، پسوردهای جالب توجهی هم به چشم می‌خورند که برخی از آنها مانند "پنیر (Cheese)" که در رتبه 70 است مربوط به خوراکی هستند. برخی دیگر از این پسوردهای عجیب شامل “Donald” ، “starwars” ، “dragon” و “Liverpool” هستند که به ترتیب در رتبه‌های 34، 79، 23 و 31 قرار گرفته‌اند.

انتخاب پسورد

اکنون به سراغ 10 پسورد بد سال 2019 برویم که بسیار باعث تأسف بوده و براحتی قابل حدس هستند. بدلیل اینکه هنوز بسیاری از افراد هنوز هم از چنین پسوردهایی استفاده می‌کنند، تصمیم گرفتیم نکاتی را درباره ایجاد و مدیریت بهتر پسوردهایتان در سال 2020 به شما ارایه دهیم.

بنابر گزارش SplashData، بدترین رمزهای عبور سال 2019 به شرح زیر هستند:

123123

111111

iloveyou

12345

12345678

1234567

password

qwerty

123456789

123456

با نگاهی به این پسوردها دلیل نامناسب بودن هر کدام واضح است، چرا که هیچ کدام از آنها نیاز به فکر یا تلاش خاصی برای حدس زدن ندارند. نیمی از آن‌ها حدس اعداد 12345 می‌چرخند و البته عبارت “iloveyou” در عین زیبایی، یکی از رایج‌ترین پسوردهاست. اگر شما هم یکی از استفاده کنندگان از چنین پسوردهایی هستید، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید و سعی کنید پسورد بهتری را برای حساب کاربری‌تان انتخاب نمایید.

  1. از یک گذرواژه برای تمام حساب‌های کاربری‌تان استفاده نکنید. بسیار مهم است که برای هر حساب کاربری یک پسورد جداگانه درنظر بگیرید، زیرا در صورت استفاده از یک پسورد برای تمام حساب‌های کاربری، اگر هکری به پسورد یکی از حساب‌های کاربری شما درسترسی پیدا کند، قادر خواهد بود به تمامی آن‌ها دسترسی پیدا کند.
  2. کلمات عبور قوی‌تر معمولاً طولانی‌تر هستند، شامل حروف کوچک و بزرگ بوده و دارای عدد و نماد می‌باشند. توجه داشته باشید که پسورد نباید شامل نام یا اطلاعات شخصی شما یا کلماتی که در دایره لغات شما هستند باشد.
  3. از نرم‌افزارهای مدیریت رمز عبور استفاده کنید. اگر بخاطر سپردن پسوردهایی که حاوی رشته‌هایی تصادفی از حروف و اعداد هستند برای شما مشکل است می‌توانید از نرم‌افزارهای مدیریت پسورد استفاده نمایید که قادرند پسوردهای شما را برایتان نگهداری کرده و پسوردهای امنی را برایتان تولید کنند.

بیشتر بخوانید: از پورت های شارژ USB عمومی استفاده نکنید!


شما می‌توانید جدیدترین و جذابترین اخبار دنیای فناوری را در مامل مگ دنبال کنید.

منبع:

Digitaltrends

 

 


به این مطلب امتیاز دهید 3 رای


    مجید سلیمی
    مجید سلیمی

    تیم تحریریه مامل مگ

    نظرات کاربران
    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها

    تفاوت پردازنده ‌های اینتل core i5 و core i7

    پردازنده‌ های اینتل Core i5 و i7 هنوز هم جزء محبوبترین پردازنده‌ های بازار هستند. اما تفاوت بین آن‌ ها چیست؟ کدامیک برای استفاده شما مناسبتر خواهد بود؟