اپل به دنبال تولید آیفون شیشه ای بدون پورت است

توسط مجید سلیمی -
2505 0
اپل به دنبال تولید آیفون شیشه ای بدون پورت است

اگر هنگامی که اپل جک هدفون را در آیفون 7 حذف کرد عصبی شدید، اکنون توجه شما را به ثبت اختراع جدید اپل جلب می‌کنیم.

حق ثبت اختراع بیرون آمده از دفتر ثبت اختراع ایالات متحده، آیفونی را با بدنه‌ای کاملاً شیشه‌ای، با صفحه نمایشی بدون حاشیه، بدون پورت ورودی/خروجی و دکمه نشان می‌دهد.

این ثبت اخترع، دستگاهی را بعنوان یک وسیله الکترونیکی نشان می‌دهد که دارای محفظه‌ای شیشه‌ای در شش طرف آن است و دارای صفحه نمایش لمسی در سمت داخلی بوده و بخشی از هر یک از شش طرف را شامل می‌شود (بدین معنی که اپل در نظر دارد صفحه نمایش لمسی را در طرفین گسترش دهد). تصاویری که از این اختراع منتشر شده، نشان دهنده این است که این حاشیه‌ها برای نشان دادن اطلاعاتی همچون سطح شارژ باتری و نوتیفیکیشن‌ها استفاده می‌شود. همینطور می‌تواند مورد استفاده برای شارژ شدن و کلیدهای کم و زیاد کردن صدا هم مورد استفاده قرار گیرد. این امکان هم وجود دارد که اپل با استفاده از فناوری‌هایی شبیه آنچه که در HTS Edge Sense و گوگل Active Edge بکار رفته، به کاربران اجازه دهد دستوراتشان را با فشردن گوشی صادر کنند. البته هنوز مشخص نیست که شیشه چگونه قادر خواهد بود نسبت به فشار واکنش نشان دهد.

گوشی جدید اپل

اگر برداشتن دکمه‌ها را از یک سو بنگریم، حذف پورت شارژر چیز دیگری است! با حذف این پورت، این آیفون برای شارژ شدن کاملاً به روش‌های وایرلس متکی خواهد بود. این بدان معناست که این گوشی، از شارژ وایرلس و بلوتوث برای اتصال به هدفون استفاده خواهد کرد. با این حال، عدم وجود پورت، به معنای عدم اتصال این گوشی‌ها به مک یا کامپیوتر شخصی هم خواهد بود که باید دید اپل برای این منظور چه تمهیداتی را خواهد اندیشید.

البته این بار اولی نیست که سخن از آیفون بدون پورت به میان آمده است. در دسامبر سال 2019هم تحلیلگر TF Securities پیشبینی کرده بود که گوشی‌های بعدی آیفون بدون پورت خواهند بود. البته نمی‌توان انتظار این را داشت که بتوان زودتر از سال 2021، این گوشی را در بازار دید. شاید بتوان این گوشی را پس از آیفون 12 که در سال 2020 عرضه خواهد شد، مشاهده کرد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که این ثبت اختراع در آگوست سال 2019 انجام شده و قطعاً از آن زمان تاکنون اپل کار بروی این گوشی را آغاز کرده است.

گوشی جدید اپل

 

گوشی جدید اپل

 


منبع: Digitaltrends


 


به این مطلب امتیاز دهید 5 رای


    مجید سلیمی
    مجید سلیمی

    تیم تحریریه مامل مگ

    نظرات کاربران
    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها

    تفاوت پردازنده ‌های اینتل core i5 و core i7

    پردازنده‌ های اینتل Core i5 و i7 هنوز هم جزء محبوبترین پردازنده‌ های بازار هستند. اما تفاوت بین آن‌ ها چیست؟ کدامیک برای استفاده شما مناسبتر خواهد بود؟