آیفون سال 2020 دارای یک دوربین سه بعدی خواهد بود

توسط مجید سلیمی -
1566 0
آیفون سال 2020 دارای یک دوربین سه بعدی خواهد بود

لنز سه گانه که نخستین بار شرکت اپل در سپتامبر سال گذشته از آن در آیفون 11 پرو رونمایی کرد، یک تحول بزرگ در زمینه عکاسی گوشی‌های هوشمند بود. اکنون بنظر می‌رسد آخرین نوآوری شرکت اپل در زمینه عکاسی، دوربین سه بعدی باشد.

این شرکت گزارش داده که یکی از آیفون‌های سال جاری که قرار است به بازار عرضه شوند، دارای دوربین سه بعدی خواهند بود. این دوربین به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر با کیفیت‌تری را ثبت کرده و بهبود زیادی را در ویژگی‌های واقعیت افزوده ایجاد می‌نماید.

طبق گفته‌ها، این دوربین با استفاده از سنسورهای زمان پرواز، نوری را ساطع می‌کند که می‌تواند فاصله گوشی را با اجسامی که اطراف آن هستند اندازه‌گیری کند و تصاویر را به گونه‌ای ثبت کند که سه بعدی به نظر برسند و گویا از صفحه نمایش خارج شده‌اند.

درحالیکه اپل اکنون هم از لنزهای سنجش عمق برای Face ID و Animojis استفاده می‌کند، اما این سیستم برای نخستین بار است که قرار است در گوشی‌های آیفون استفاده شود. این سیستم نخستین بار توسط شرکت سامسونگ در گوشی‌های گلکسی S20 پلاس  و گلکسی نوت 10 پلاس استفاده شده است و هم اکنون توسط سایر شرکت‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیفون 12

این سیستم قادر خواهد بود در کنار سایر ویژگی‌های دوربین اپل مانند حالت پرتره و صفحه آهسته (Slow Motion) قرار گرفته و کار کند.

این ویژگی در جولای ماه گذشته توسط یک تحلیلگر حوزه فناوری پیشبینی شده بود. وی گفته بود که گوشی‌های نسل جدید آیفون دارای لنزی خواهند بود که آن‌ها را قادر می‌سازد تا فاصله اجسام از گوشی را بسنجند. البته این تحلیلگر پیشبینی‌های دیگری هم داشته و در ماه سپتامبر پیشبینی کرده که چهار مدل از پنج مدل آیفون سال 2020 از 5G پشتیبانی خواهند کرد. همچنین به گفته وی؛ آیفون SE2 که در نیمه نخست امسال رونمایی می‌شود دارای صفحه نمایش ای سی دی 4.7 اینچی خواهد بود، دوربین آن بصورت تک لنز بوده و پشتیبانی 5G هم نخواهد داشت.

مدل‌های دیگر که نام‌های آن‌ها آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس خواهد  بود به ترتیب دارای صفحه نمایش‌های 5.4 اینچی، 6.1 اینچی و OLED 6.7 اینچی خواهند بود و دارای لنزهای دوگانه و سه‌گانه خواهند بود و همه آن‌ها از 5G پشتیبانی خواهند کرد.


منبع:

Digitaltrends

 


به این مطلب امتیاز دهید 1 رای


    مجید سلیمی
    مجید سلیمی

    تیم تحریریه مامل مگ

    نظرات کاربران
    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها

    تفاوت پردازنده ‌های اینتل core i5 و core i7

    پردازنده‌ های اینتل Core i5 و i7 هنوز هم جزء محبوبترین پردازنده‌ های بازار هستند. اما تفاوت بین آن‌ ها چیست؟ کدامیک برای استفاده شما مناسبتر خواهد بود؟