مداد جدید اپل از رنگ‌های دنیای واقعی استفاده خواهد کرد

مداد نوری اپل به سنسورهایی مجهز خواهد بود تا بتواند از رنگ‌های دنیای واقعی استفاده نماید.

یک ثبت اختراع جدید نشان می‌دهد که نسل بعدی مدادهای نوری شرکت اپل (Apple Pencil) خواهند توانست رنگ‌هایی را از محیط اطراف انتخاب کنند. ویژگی‌ای که به هنرمندان و تصویرسازان کمک شایانی خواهد کرد. این درخواست ثبت اختراع که در ماه نوامبر به دفتر ثبت اختراع و علایم تجاری ایالت متحده ارسال شده، در اوایل هفته جاری منتشر شده است. این اختراع شامل یک سنسور رنگ است که با استفاده از نور منتشر و ساطع شده از اشیاء، رنگ آن‌ها را اندازه‌گیری می‌نماید. این قلم ممکن است دارای منبع نور خاص خود باشد تا بتواند به سنسورها در تشخیص نور کمک کند.

این سنسورها ممکن است در نوک قلم در کنار یک منبع نور راهنما قرارگیرند یا برعکس، در انتهای آن باشند و با قرارگیری در یک جهت خاص فعال شوند.

این فناوری به صاحبان این مدادها اجازه خواهد داد تا قلم را در نزدیکی شیء مورد نظر در دنیای واقعی مانند پارچه یا گل قرار دهند تا رنگ آن توسط سنسور شناسایی شده و در برنامه گرافیکی و رنگ آمیزی مورد نظر، در پالت رنگ قرار بگیرد تا کاربر بتواند بخش‌هایی از نقاشی و طرح خود مانند خطوط و سایر اشکال را به آن رنگ درآورد.

البته این تکنولوژی صرفاً محدود به هنر نخواهد بود و در اندازه‌گیری رنگ‌ها بمنظور کالیبراسیون نمایشگرها و چاپگرها، اندازه‌گیری‌های رنگ مربوط به علم پزشکی و حوزه سلامت و لوازم آرایشی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ثبت اختراع لزوماً بدین معنا نیست که این ویژگی به نسخه بعدی Apple Pencil اضافه خواهد شد و می‌تواند بمعنای تلاش شرکت اپل برای ساخت این سنسور باشد.


بیشتربخوانید: "سیری (Siri) در آیفون 14 با طراحی جدید خواهد آمد"


منبع

Digitaltrends

 

تاریخ مطلب : 30 تیر 1399 - 11:18

به این مطلب امتیاز دهید :



نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید .

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید (مثلا : رضا دهقان)
لطفا پست الکترونیک خود را وارد کنید پست ااکترونیک وارد شده معتبر نیست
فیلد نظر شما اجباری است .



Design and Development by Atriatech