بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro

بطور کلی، سری Redmi شرکت شیائومی، سری اقتصادی این سازنده تلفن همراه هستند. اما این گوشی‌ها علیرغم قیمت ارزانشان، ویژگی‌های خوبی را ارائه می‌کنند.

گوشی Redmi Note 8 Pro در بین گوشی‌های سری Note 8 ، بهترین قابلیت‌ها را داراست. اگرچه این گوشی‌ها غیر از تفاوت ظاهری، چندان تفاوت قابل توجهی با همدیگر ندارند. در کل، می‌توان گفت این گوشی از گوشی‌های قبلی Redmi پیشرفته‌تر و بهتر است.

این گوشی پکیجی از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را ارایه می‌دهد که شاید کسی انتظارش را هم از یک گوشی با این قیمت نداشته باشد. بطور خلاصه Redmi Note 8 Pro دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه سه لنز دیگر، نمایشگر Full HD+، باتری بزرگ و پردازنده‌ای خوب و محبوب است.


در دسترس بودن و قیمت Redmi Note 8 Pro

قیمت این گوشی با مشخصات رم 6 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی در سایت آمازون حدود 399 دلار است که اگرنسخه با حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن را بخواهید، قیمت آن 349 دلار خواهد بود. البته نکته جالب این است که قیمت آن در آمریکا بیشتر از کشورهای اروپایی است که احتمالاً دلیل آن روابط اقتصادی نچندان خوب چین و آمریکا است.

شما می‌توانید این گوشی را از سایت مامل مارکت با قیمت مناسب خریداری نمایید.


طراحی و نمایشگر

این گوشی از نظر ظاهری نسبتاً بزرگ، تا حدودی سنگین، ولی نازک و باریک است. در پشت این گوشی، در قسمت بالایی، ردیفی از لنزهای دوربین قرار دارند و سنسور اثر انگشت در زیر این سه لنز قرار گرفته که در نگاه اول بسیار شبیه به لنزها بنظر می‌رسد. در کنار این لنزها، یک لنز کوچک دیگر هم قرار گرفته و دکمه کم و زیاد صدا و دکمه پاور هم در سمت راست این گوشی قرار گرفته‌اند. در گوشه پایین هم یک پورت USB-C و جک هدفون 3.5 میلیمتری قرار گرفته است.

جنس بدنه پشتی این گوشی از شیشه است که وجود شیشه در قاب پشتی در گوشی‌های با این قیمت بسیار نادر است و معمولاً گوشی‌های در این رنج قاب پشتی از جنس پلاستیک دارند.

نمایشگر این گوشی 6.53 اینچ بوده  که دوربین سلفی آن بصورت یک سوراخ کوچک در قسمت بالای آن قرار گرفته است. این نمایشگر یک LCD با رزولوشن 1080 در 2340 است که در چنین قیمتی واقعاً مناسب و خوب است و در کل، به‌سختی می‌توان گوشی‌ای در این قیمت با چنین رزولوشن نمایشگر خوبی پیدا کرد.

اگرچه صفحه نمایش بزرگ برای دیدن محتواها، شبکه‌های اجتماعی و غیره مناسب است، باید گفت این گوشی زیادی بزرگ است و بدلیل ابعاد بزرگش، حتی گاهی اوقات رساندن انگشت به حسگر اثرانگشت اندکی سخت است و برای برخی کاربران از این لحاظ ممکن است مناسب نباشد.


دوربین و عمر باتری

 دوربین Redmi Note 8 Pro یکی از بهترین ویژگی‌های آن است. در کنار دوربین اصلی، یک لنز 8 مگاپیکسلی برای عکاسی عریض، یک لنز 3 مگاپیکسلی برای ماکرو و یک حسگر عمق 2 مگاپیکسلی وجود دارند.

دوربین 64 مگاپیکسلی این گوشی تصاویر فوق العاده ای را ثبت می‌کند که در محیط باز و نور هم عملکرد خوبی دارد. پس اگر علاقمند عکاسی در محیط‌های باز و فضای آزاد هستید، این گوشی یک ابزار مناسب برای شما خواهد بود. نکته منفی درباره دوربین آن، سایز کوچک پیکسل است که باعث می‌گردد در محیط‌های کم نور و حالت شب، تصاویر خوبی نگیرد و تصاویر دارای اندکی نویز باشند.

حالت عکاسی عریض این گوشی، تصاویر را بسیار عریض نشان می‌دهد. تصاویر معقول بنظر می‌رسند، ولی گویا گوشه تصاویر عریض دارای اندکی اعوجاج است که شاید استفاده از نرم ‌افزار دوربین دارای لغو اعوجاج این مشکل را حل نماید.

لنزهای 2 مگاپیکسلی آن هم که یکی برای ماکرو و دیگری حسگر عمق است، چندان مفید نیستند. تصاویر ماکرو بسیار کم کیفیت هستند و اگرچه نور و روشنایی مناسبی دارند، اما با مقایسه تصاویر با لنز ماکرو و بدون لنز ماکرو متوجه تغییر خاصی نخواهید شد.

در جلوی این گوشی هم یک لنز سلفی 20 مگاپیکسلی قرار دارد که برای گوشی با این قیمت، بسیار خوب بنظر می‌رسد و با عکاسی با این لنز متوجه می‌شوید که کیفیت تصاویر هم خوب و مناسب هستند. اگر بدنبال یک گوشی اقتصادی هستید و لنز سلفی برایتان اهمیت زیادی دارد، این گوشی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

باتری شیائومی Redmi Note 8 Pro یک باتری 4500 میلی‌آمپری است که کاملاً خوب و مناسب است. البته بسیاری از گوشی‌های اقتصادی دیگر هم چنین باتری‌ای دارند. اگر از آن بصورت دائم استفاده کنید، حداقل یک روز شارژ نگه می‌دارد و معمولاً عمر باتری به بیشتر از یک روز هم می‌رسد.

نکته مثبت دیگر این گوشی قابلیت شارژ سریع 18 واتی آن است که البته عملکرد متوسطی دارد و در هنگام شارژ کردن نه خیلی سریع شارژ می‌شود و نه خیلی کند.


ویژگی‌ها و مشخصات

شیائومی Redmi Note 8 Pro دارای اندروید 9 بوده و قابل بروزرسانی به اندروید 10 است. این گوشی از رابط کاربری MIUI 11 شیائومی بهره می‌برد که ظاهر زیبا و خوبی دارد. به همراه این گوشی، یک پکیج نرم‌افزاری هم ارایه می‌گردد که شامل مرورگر اپرا، Mi Community و Mi Store است که تقریباً هیچدام به درد نمیخورند و اضافی هستند و شاید کمتر کسی از آن‌ها خوشش بیاید.

چیپست پردازنده این گوشی یک MediaTek Helio G90T است که البته بالاترین مدل ارائه شده توسط این شرکت نیست و معمولاً در رده پردازنده‌های میانرده می‌گنجد. اما برای قیمت Redmi Note 8 Pro یک گزینه خوب محسوب می‌شود و گوشی‌های همرده معمولاً پردازنده‌های ضعیفتری دارند.

یک نکته دیگر که باعث برتری شیائومی Redmi Note 8 Pro می‌شود، سایز رم آن است. در حالیکه اکثر همرده‌های آن دارای 4 گیگابایت رم هستند، این گوشی دارای 6 گیگابایت رم است. در هنگام گشت و گذار بین منوها احساس کندی به شما دست نخواهد داد و در هنگام گیمینگ هم احساس راحتی خواهید داشت و اگر بازی‌های که نیاز به گرافیک بسیار بالا دارند را انجام نمی‌دهید، در مجموع این گوشی یک گزینه خوب برای گیمینگ در این رنج قیمت محسوب می‌شود.

نکته مثبت دیگر این گوشی هم توانایی گرفتن عکس‌های متوالی 64 مگاپیکسلی بدون تأخیر و کندی است که نشان دهنده این نکته است که در این گوشی بهینه‌سازی‌های خاصی برای ارائه این سرویس انجام شده است.


بیشتر بخوانید: "با گوشی های اندروید قدیمی چه کنیم؟"


 

تاریخ مطلب : 8 شهریور 1399 - 10:10

به این مطلب امتیاز دهید :



نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید .

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید (مثلا : رضا دهقان)
لطفا پست الکترونیک خود را وارد کنید پست ااکترونیک وارد شده معتبر نیست
فیلد نظر شما اجباری است .



Design and Development by Atriatech